خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/20 - 14:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
ذاکر مطرح کرد:

ضرورت تجدید نظر در عملکرد اداره میراث فرهنگی ارومیه در حوزه گردشگری

نماینده مردم ارومیه در مجلس، ضمن برشمردن موضوعاتی که در جهت بهبود وضعیت حوزه انتخابیه در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است از عملکرد اداره میراث فرهنگی ارومیه در حوزه گردشگری انتقاد کرد.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعاتی که برای بهبود وضعیت حوزه انتخابیه برای سال 1403 در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که هر سال باید موضوعات بیشتری را نسبت به سال گذشته در اولویت برنامه‌هایی که باید پیگیری کنیم، قرار دهیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون اولویت اول برای رفع مشکلات این منطقه معیشت مردم و اشتغال و ازدواج جوانان است که باید به طور جدی پیگیری و محقق کنیم.

وی تصریح کرد: اولویت بعدی احیای دریاچه ارومیه است که باید برنامه‌هایی که داشتیم را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری و اجرا کنیم. همچنین خدمات‌رسانی به روستاهای این منطقه اعم از گازرسانی، برق‌رسانی و آسفالت راه‌ها حائز اهمیت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: رسیدگی به اماکن گردشگری ارومیه و زیباسازی شهر و ایجاد شرایطی برای نشاط مردم از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه تاکنون اداره میراث فرهنگی در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است.

وی افزود: ارومیه به دلیل موقعیتی که دارد طبق اصل 48 قانون اساسی می‌توانیم آن را به منطقه ویژه اقتصادی، تجاری و ترانزیتی تبدیل کرده و بازارچه‌های مرزی را با چند کشور فعال کنیم.

عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما 25 درصد پایانه‌های کشور را داریم اما متاسفانه تاثیر محدودی در سرانه درآمد این منطقه داشته است و بهبود این وضعیت نیز در گروی این است که با استفاده از درصدی از درآمد حاصل از معادن این استان بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 376981
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار